25
جولای

پمپ بشکه کش

پمپ بشکه کش :

(پمپ بشکه کش – پمپ تخلیه بشکه – فروش پمپ بشکه کش – لیست قیمت پمپ بشکه کش)

پمپ بشکه کش یا درام پمپ، به راحتی قابل حمل و نقل می باشند. این پمپ ها جهت تخلیه انواع سیالات از قبیل انواع اسیدها، بازها، حلال ها، مواد نفتی و سیالات قابل اشتعال غالباً از بشکه ها و درام ها مورد استفاده قرار می گیرند.

موارد کاربرد پمپ بشکه کش یا تخلیه بشکه

پمپاژ روغن ها؛ پمپاژ روغن دنده، پمپاژ روغن هیدرولیک، پمپاژ روغن های ماشین ابزار، پمپاژ گازوئیل، پمپاژ نفت

پمپاژ مواد خورنده ، پمپاژ اسیدها ، پمپاژ بازها

پمپاژ حلال ها، ‌پمپاژ تینر، پمپاژ آب ژاول و پمپاژ پاک کننده ها

پمپاژ رنگ ها

پمپاژ مواد غذایی و پمپاژ دارویی، پمپاژ اسانس ها

پمپاژ رزین های اپوکسي و پمپاژ پلی استر، پمپاژ چسب ها، پمپاژ لاتکس، پمپاژ گلوکز

 کاربرد پمپ بشکه کش یا تخلیه بشکه

  • جهت تخلیه سیالاتی که قابلیت اشتعال دارند.
  • انواع  الکلها
  • روغن های خوراکی و صنعتی
  •  گازهای مایع
  •  اسیدها و بازها
  • آبمیوه ، شیر، سيالات خوراكي
  • مواد شوینده

پمپ تخلیه بشکه یا پمپ بشکه کش پمپی است سانتریفیوژ و جابه جایی مثبت که جهت تخلیه سیال اسیدی ، باز ، حلال ها و قابل اشتعال از داخل بشکه ، استفاده می گردد. پمپ بشکه کش توسط نیروی بادی ( پنوماتیکی ) و نیروی الکتریکی  راه اندازی می گردد.پمپ بشکه کش برقی ممکن است سه فاز یا تک فاز باشد. به جهت حمل راحت پمپ تخلیه بشکه به آن پمپ بشکه کش دستی نیز می گویند.

متریال پمپ تخلیه بشکه:

– پمپ بشکه کش تفلونی

– پمپ بشکه کش PVDF

– پمپ بشکه کش استیل

– پمپ بشکه کش پلی پروپیلن

کاربردهای پمپ تخلیه بشکه:

– پمپاژ اسیدها ، بازها ، مواد خورنده

– پمپ بشکه کش روغن

– پمپاژ حلال ها ، پاک کننده ها

– پمپاژ مواد دارویی و مواد خوراکی

طرز کار پمپ بشکه کش:

این پمپ به راحتی بر روی بشکه یا درام بسته می شود. با روشن کردن موتور، پروانه(Impeller) شروع به چرخش می کند و به این ترتیب سیال را به درون خود می کشد(Suction) سپس به آن شتاب می دهد و از این طریق انرژی جنبشی سیال افزایش می یابد. پس از آن، انرژی جنبشی به انرژی فشار تبدیل می شود و سیال منتقل می شود.

مزایا پمپ های بشکه کش:
• مناسب برای مایعات خورنده
• قابلیت حمل و نقل آسان
• کاربری ، تعمیرات و نگهداری آسان
• مناسب جهت استفاده در محیط هایی با رطوبت بالا
• تنوع در راه اندازه ها از جمله : سه فاز و تک فاز و پنوماتیک در محیط هایی که خطر اشتعال وجود دارد.

مهمترین اجزای این پمپ ها محفظه(Casing)، پروانه (Impeller)، شافت (Shaft) ، و یاطاقان (Bearing ) هستند. شافت در داخل یک لوله نازک بلند قرار دارد(Outer tube) و در انتهای شافت یک پروانه نصب شده است که همواره در سیال قرار دارد.

ویژگی ها و کاربردهای پمپ بشکه کش

آیا تا بحال از خود پرسیده اید که برای مکش سیالات با گرانروی بالا از چه نوع پمپ هایی استفاده می کنند؟

کارخانجات مختلف در سراسر دنیا وجود دارند که اقدام به تولید انواع سیالات روغنی، سیالات قابل اشتعال، انواع اسیدها، بازها، رنگ ها، رزین، مواد دارویی و بهداشتی غلیظ می نمایند.

پمپ بشکه کش که با نام پمپ تخلیه کش یا درام نیز خوانده می شود، از تجهیزات بسیار کاربردی در این کارخانه ها می باشد.

برای تخلیه ی مواد تولید شده در بشکه ها در این کارخانجات از پمپ بشکه کش استفاده می کنند.

از نظر کارکرد پمپ بشکه کش در دو نوع کلی وجود دارد: برای پمپاژ سیالات رقیق مانند حلال ها، الکل ها، بازها، اسیدها، آب ژاول، آبمیوه، اسانس و غیره از نوع پمپ بشکه کش سانتریفیوژی بهره مند می شوند.

اما برای پمپاژ سیالات غلیظ مانند انواع مرباها، عسل، رزین، روغن ماشین، سس، رب، روغن دنده، نفت و بنزین، گلوکز، لاتکس، رنگ از پمپی استفاده می کنند که به جای پروانه سانتریفیوژی دارای استاتور مارپیچی باشد.

این پمپ ها در انواع جنس های گوناگون عرضه می شوند که با توجه به نوع سیال پمپاژ کننده جنس آن ها انتخاب می شود، پمپ بشکه کش تفلونی، کانیار، پلی پروپیلنی، پمپ بشکه کش استنلس استیل با درجه خلوص بالا مثل ۳۱۶، پمپ بشکه کش آلومینیومی از جمله پمپ های تخلیه کش می باشد.

جنس پروانه ی پمپ بشکه کش سانتریفیوژی عموما از جنس استنلس استیل می باشد.

این پمپ ها نسبت به سایر پمپ های دیگر دارای مزیت هایی می باشد که می توان به سبکی وزن، حمل و نقل راحت، راه اندازی راحت، تنوع در راه اندازها (به عنوان مثال راه اندازهای این پمپ ها در انواع تک فاز، سه فاز و بادی موجود می باشد)، امکان پمپاژ انواع سیالات خورنده و غیرخورنده؛ قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال، امکان پمپاژ سیالات با ویسکوزیته ی بسیار بالا، امکان استفاده از آن در محیط های نم دار اشاره کرد.

انواع باکیفیت این پمپ ها قدرت مکش بسیار بالایی داشته و موتور آن ها پرقدرت و بی صدا می باشد. فشار و هد تولید شده توسط پمپ بشکه کش در برخی موارد به ۷۰ متر هم می رسد.

اجزای اصلی پمپ های تخلیه بشکه پمپ های بشکه کش
۱الکتروموتور
۲کوپلینگ
۳دستگیره
۴نشیمنگاه بیرینگ
۵شفت
۶خروجی پمپ
۷لوله بیرونی
۸لوله داخلی
۹بیرینگ کارتریجی
۱۰پروانه
۱۱ورودی پمپ

انواع پمپ بشکه کش

پمپ بشکه کش الکتریکی
پمپ های تخلیه بشکه الکتریکی در دو نوع معمولی و ضد انفجار برای انتقال سیالات ساده و قابل اشتعال طراحی و ساخته می شوند. اتصال موتورهای الکتریکی به پمپ های بشکه کش توسط کوپلینگ مخصوص صورت می گیرد.

پمپ بشکه کش پنوماتیکی (بادی) و هیدرولیکی
از این پمپ ها غالبا در مواردی که نیاز به ایجاد فشار های بالا دارند استفاده می شود. همچنین به دلیل ایمنی بالا و عدم وجود هرگونه جرقه در این پمپ ها استفاده از آنها در جابه جایی سیالات قابل اشتعال یا استفاده در محیط هایی که حاوی گازهای قابل انفجار می باشند توصیه می گردد.

پمپ بشکه کش دستی
پمپ های بشکه کش دستی جزء ساده ترین و ارزان ترین نوع سیستم های تخلیه بشکه می باشند و در مواردی که تخلیه مایع در حجم کم انجام می شود مناسب هستند.
پمپ های بشکه کش بسته به نوع راه انداز آن در انواع پمپ بشکه کش تک فاز و پمپ بشکه کش سه فاز و همچنین پمپ بشکه کش ضد انفجار و ساده ارائه می گردند. از دیگر انواع پمپ تخلیه بشکه می توان به پمپ بشکه کش برقی و پمپ بشکه کش دستی اشاره نمود.
این محصولات برای پمپاژ طروفی با حجم های متنوع اعم از ۲۰ لیتری، ۱۰۰ لیتری، ۲۰۰ لیتری و ۱۰۰ لیتری مناسب می باشند و همچنین ابعاد این پمپ های تخلیه بشکه از ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر متغیر می باشند و در شرایط خاص تا طول ۳۰۰۰ میلیمتر نیز به صورت سفارشی قابل تولید هستند.
پمپ بشکه کش ضد انفجار یا ضد جرقه

شرایطی وجود دارند که یا سیال قابل اشتعال می باشد و یا محیطی که پمپ در آن کار می کند قابلیت اشتعال دارد، عموما پمپ تخلیه بشکه ضد انفجار یا ضد جرقه اصولا در این شرایط کاربری دارد. از جمله سیالات قابل اشتعال می توان به انواع الکل و حلال، اتانول و متانول، استون و بوتیل استات، تولوئن و زایلن و دیگر مواد اشاره نمود.

پمپ بشکه کش غلیظ کش یا پمپ غلیظ کش
یکی دیگر از انواع پمپ های بشکه کش می باشد، یعنی در انتهای شافت این نوع پمپ ها، به جای پروانه سانتریفیوژ از یک استاتور مارپیچی استفاده شده است، که پمپاژ و انتقال سیالات غلیظ مانند انواع عسل، مربا، سس، رب، کچاب، گلوکز و گلیسیرن، لاتکس و غیره کاربرد دارد.
متریال و جنس پمپ تخلیه بشکه
استنلس استیل ۳۱۶ یا SS316
کانیار PVDF
آلومینیوم Aluminum
پروپیلن PP
تفلون PTFE
هستلوی Hasteloy

ساختمان پمپ بشکه کش(BARREL PUMP)

مهمترین اجزای این پمپ ها محفظه(Casing)، پروانه (Impeller)، شافت (Shaft) ، و یاطاقان (Bearing ) هستند. شافت در داخل یک لوله نازک بلند قرار دارد(Outer tube) و در انتهای شافت یک پروانه نصب شده است که همواره در سیال قرار دارد.

طرز کار پمپ بشکه کش(BARREL PUMP)

این پمپ به راحتی بر روی بشکه یا درام بسته می شود. با روشن کردن موتور، پروانه(Impeller) شروع به چرخش می کند و به این ترتیبسیال را به درون خود می کشد(Suction) سپس به آنشتاب می دهد و از این طریق انرژی جنبشی سیال افزایش می یابد. پس از آن، انرژی جنبشی به انرژی فشار تبدیل می شود و سیال منتقل می شود(Discharge).

کاربرد پمپ بشکه کش(BARREL PUMP)

  • رنگ و رزین
  • شوینده ها
  • دارو سازی ها
  • اسید سازی ها
  • الکل سازی ها
  • تولید کنندگان مواد شیمیایی
  • تولید کنندگان چسب
  • صنایع مواد غذایی
  • صنایع خمیر و کاغذ
  • روغن های صنعتی

معرفی پمپ بشکه کش لوتز LUTZ آلمان

شرکت لوتز آلمان ،پمپ های بشکه لوتز بشکه و پمپ مخازن مخزن، جریان متر فلو متر ، پمپ دیافراگمی و پمپ های بشکه  کش  غلیظ کش گریز از مرکز برای راه حل های امن برای  سراسر صنایع گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

پمپ های Lutz و بشکه درام، انواع بسیاری از مایعات و مواد شیمیایی را با مدل هایی که بر روی برق یا هوا کار می کنند، تولید می کند. این پمپ های برقی با کارایی بالا، قابل حمل و پرتابل  خدمات ارائه  می دهد.

پمپ های بشکه درام و پمپ های کانتینری و گریز از مرکز دارای کارکرد بالای می باشد.

پمپ های BPH دارای موجودی گسترده ای از پمپ های Lutz هستند تا بهترین فرآیندهای درخواست را داشته باشند.

مشخصات فنی پمپ بشکه ای لوتز Lutz آلمان

انواع پمپ بشکه کش برقی و پمپ بشکه کش دستی لوتز آلمان

پمپ بشکه کش یا پمپ دیافراگمی لوتز آلمان در طیف گسترده ای از صنایع از جمله مواد شیمیایی، لوازم آرایشی و عطر، صنایع دارویی و مواد غذایی استفاده می شود. پمپ های درام از تخلیه مایعات با کیفیت بالا و کاهش هزینه های دفع از طریق تخلیه درام تا ۹۹٫۹۸٪ جلوگیری می کند.

پمپ تخلیه از بشکه  دارای محدوده های گوناگونی از ظرفیت هستند و عملکرد بسیار بالایی را در حتی برنامه های پر کاربرد نیز ارائه می دهند. پمپ های درام: بسیار متنوع برای بسیاری از مایع ها بسته به نیاز برنامه، پمپ های درام در بسیاری از مواد مختلف از جمله فولاد ضد زنگ، آلیاژ آلومینیوم، پلی پروپیلن و بیشتر در دسترس است.

پمپ بشکه کش  از جنس استنلس استیل ایده آل برای مایعات بسیار قابل اشتعال هستند، در حالی که آلیاژ آلومینیوم برای مایع های قابل اشتعال کمتر و کمتر مناسب است. پمپ های درام پلی پروپیلن برای مایعات قابل اشتعال شیمیایی و کم اشتعال استفاده می شود.

راه اندازی پمپ بشکه کش دبم ایتالیا :

پمپ تخلیه بشکه با راه اندازهای پنوماتیک (بادی)و پمپ دیافراگمی ، الکتریکی (سه فاز و تکفاز) ساخته می شوند.

پمپ بشکه ای یا پمپ تخلیه بشکه یا پمپ بشکه کش

متریال پمپ بشکه کش غلیظ کش :

با توجه به نوع سيال پمپ بشکه ای با متریالهای تفلونی (PTFE) ، پلی پروپيلن (PP) ، کانیار (PVDF) ، استنلس استیل (SS 316) ، (HASTELLOY) قابل ارائه می باشند.

پمپ بشکه ای یا پمپ غلیظ کش یا پمپ بشکه کش

ویژگی و مزایا پمپ بشکه کش DEBEM ایتالیا TRA-TRP-TRF:

۱قابلیت حمل و نقل آسان

۲ تنوع در راه اندازها :  سه فاز، تکفاز، بادی (در مکانهایی که خطر آتش سوزی وجود دارد و یا جهت سیالات قابل اشتعال

۳ کاربری ، تعمیرات و نگهداری آسان

۴ قیمت مناسب

۵ مناسب جهت استفاده در محیط هايی با رطوبت بالا

۶ مناسب برای مایعات خورنده

۷پمپاژ انواع سیالات غلیظ

پمپ دیافراگمی پنوماتیک بشکه کش دبم ایتالیا :

این پمپ ها با هوای فشرده کار کرده و با توانایی مکش بالا، جهت پمپاژ انواع سیالات مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد پمپ دیافراگمی و بشکه کش دبم ایتالیا :

کاربرد پمپ دیافراگمی و بشکه کش دبم ایتالیا از قبیل :

جهت تخلیه سیالاتی که قابلیت اشتعال دارند.

انواع  الکلها

اسید سولفوریک ۹۸ %

اسید نیتریک

ایسد استیک

اسید کلریدریک

اسید نیتریک

سود

هیدروکرین ها (آلی فاتیک-آرو ماتیک

روغن های خوراکی و صنعتی

گازهای مایع

اسیدها و بازها

آبمیوه ، شیر، سيالات خوراكي

مواد شوینده

سم ها

مزایا و کاربرد انواع پمپ دیافراگمی AODD Pump دبم ایتالیا :

از آنجا که پمپ دیافراگمی با هوای فشرده کار می کنند در مواردی که سیال و یا محیط قابلیت اشتعال و یا انفجار دارد بسیار مناسب و پرکار برد می باشند.

فشار و هد تولید شده توسط پمپ تا ۸۰ متر نیز می رسد.

توانایی پمپاژ سیالات سنگین با ویسکوزیته بالا مانند انواع روغن ها و ….

قدرت مکش بالا و توانایی مکش از بشکه ها و مخازن با ابعاد گوناگون

موارد کاربرد پمپ غلیظ کش یا پمپ بشکه کش دبم ایتالیا :

پمپاژ روغن ها؛ پمپاژ روغن دنده، پمپاژ روغن هیدرولیک، پمپاژ روغن های ماشین ابزار، پمپاژ گازوئیل، پمپاژ نفت

پمپاژ مواد خورنده ، پمپاژ اسیدها ، پمپاژ بازها ، پمپاژ در حمام های اچینگ Etching baths

پمپاژ حلال ها، ‌پمپاژ تینر، پمپاژ آب ژاول و پمپاژ پاک کننده ها

پمپاژ رنگ ها

پمپاژ مواد غذایی و پمپاژ دارویی، پمپاژ اسانس ها

پمپاژ رزین های اپوکسي و پمپاژ پلی استر، پمپاژ چسب ها، پمپاژ لاتکس، پمپاژ گلوکز

مزایای پمپ بشکه کش جسبرگر :

۱ قابلیت حمل و نقل آسان

۲ تنوع در راه اندازها :  سه فاز، تکفاز، بادی (در مکانهایی که خطر آتش سوزی وجود دارد و یا جهت سیالات قابل اشتعال

۳کاربری ، تعمیرات و نگهداری آسان

۴ قیمت مناسب

۵مناسب جهت استفاده در محیط هايی با رطوبت بالا

۶مناسب برای مایعات خورنده

پمپ تخیله بشکه دستی :

در ابتدای تولیدات بشکه کش ها جندین سال پیش ،تمامی سازنندگان پمپ تخلیه از بشکه ابتدا محصولات خود را در قالب تخلیه از بشکه دستی و آماتور ارایه می دادند که با پیشرفت تکنولوژی و مخاطذات حاصله برای انسان این پمپ ها منسوخ شده اند.

پمپ دیافراگمی پنوماتیک بشکه کش :

در مواقعی که سیالات حاوی بشکه ها قابل اشتعال و انفجار بوده از پمپ  بشکه کش پنوماتیک دیافراگمی استفاده می گردد که بسیار کارگشا و مورد اطمینان می باشد.

پمپ بشکه کش بادی

در مواقعی که سیالات حاوی بشکه ها قابل اشتعال و انفجار بوده از پمپ  بشکه کش بادی  دیافراگمی استفاده می گردد که بسیار کارگشا و مورد اطمینان می باشد و در واقع از هوای فشرده تغذیه می نماید.

(پمپ بشکه کش – پمپ تخلیه بشکه چیست؟ – فروش پمپ بشکه کش – لیست قیمت پمپ بشکه کش)

پمپ بشکه کش یا درام پمپ، به راحتی قابل حمل و نقل می باشند. این پمپ ها جهت تخلیه انواع سیالات از قبیل انواع اسیدها، بازها، حلال ها، مواد نفتی و سیالات قابل اشتعال غالباً از بشکه ها و درام ها مورد استفاده قرار می گیرند.

موارد کاربرد پمپ بشکه کش یا تخلیه بشکه

پمپاژ روغن ها؛ پمپاژ روغن دنده، پمپاژ روغن هیدرولیک، پمپاژ روغن های ماشین ابزار، پمپاژ گازوئیل، پمپاژ نفت

پمپاژ مواد خورنده ، پمپاژ اسیدها ، پمپاژ بازها

پمپاژ حلال ها، ‌پمپاژ تینر، پمپاژ آب ژاول و پمپاژ پاک کننده ها

پمپاژ رنگ ها

پمپاژ مواد غذایی و پمپاژ دارویی، پمپاژ اسانس ها

پمپاژ رزین های اپوکسي و پمپاژ پلی استر، پمپاژ چسب ها، پمپاژ لاتکس، پمپاژ گلوکز

 کاربرد پمپ بشکه کش یا تخلیه بشکه

  • جهت تخلیه سیالاتی که قابلیت اشتعال دارند.
  • انواع  الکلها
  • روغن های خوراکی و صنعتی
  •  گازهای مایع
  •  اسیدها و بازها
  • آبمیوه ، شیر، سيالات خوراكي
  • مواد شوینده

Drum pump refers to pumps that are used to empty barrels, tanks, IBCs and drums. Many liquids used on manufacturing and processing plants are delivered in 100 or 200 litre barrels and are too heavy to tip to empty the liquids inside. Drum pumps consist of a vertical shaft inside a narrow tube which fits inside the drum opening. The pump motor is attached to the vertical shaft at the top of the tube outside and above the drum and the pumping element is located at the end of the shaft inside the drum. This configuration allows the drum to be emptied without tipping and so reduces the risk of spills and operator injury.

Primary uses of drum pump are in 55 gallon barrels but they are also used in 5, 15, 30, 55, 275 and 330 gallon containers. Drum pumps come in many forms from simple rotary style to a variety of other styles like lever, siphon, double diaphragm, electric, air, piston, etc. Also referred to as Container Pumps, Barrel Pumps and Tote Pumps.

Useful information on Barrel Pumps

What is a Barrel Pump?

Barrel pumps are designed to provide an easy and safe way to transfer or dispense virtually any chemical from containers such as barrels or drums. Barrel pumps are also called drum pumps. Many different models, tubes lengths and accessories are available to satisfy diverse industry requirements. Some rely on manual operation using handles, levers, or plungers to dispense the fluid.

How does a Barrel Pump work?

Manufacturing and processing plants make extensive use of barrels (typically 100 or 200 litres) to store and transfer chemicals and reagents. These are too heavy to tip up to dispense or empty out the liquids safely. Barrel pumps allow fluids to be transferred from containers such as these in a safe and effective manner.

Barrel pumps consist of a motor section, an immersion tube and the pump section. The motor sits on top of the immersion tube on the outside of the container. The immersion tube – which is as long as the container is deep – fits through, and is often sealed to, an opening on the top of the container. Different tube lengths are available to cater for varying container depths and different material constructions are on offer depending on the media to be pumped. The pump section is located at the lower end of the immersion tube. The pump is driven from the top of the immersion tube, using an extended shaft protected by a sealed column. The pumped liquid flows between the sleeve and the tube to the discharge port at the motor end of the immersion tube.